Обучителният метод да включва физически дейности
Снимка: Guliver / iStock
Децата учат математика най-ефективно, ако цялото им тяло участва в заниманията. И още нещо – те прогресират по-бързо, ако подходът към тях е индивидуален. Учени съветват учителите да измислят такива обучителни методи, които да включват и физически дейности.
Изследователи от университета в Копенхаген установиха, че децата напредват по-бързо и по-лесно усвояват математика, ако представят с тялото си геометрични фигури и цифри, заставайки в определена поза, например.
А оценките им по математика се повишават значително, ако се приложат индивидуални подходи.
В проучването взели участие 165 първокласника от 3 различни училища. Доброволците били разделени в 3 групи. Първата включвала в заниманията по математика работа с цялото тяло.
Чиновете и масите в класната стая били махнати и стояли подредени около стена, за да се освободи голямо пространство. Учениците се включвали в заниманията като опитвали с тялото си да изобразят цифри и фигури – триъгълници, квадрати, вадили и изваждали.
Втората група не се възползвала изцяло от възможностите на тялото си. Разделени на малки групи, децата се занимавали със задачи по аритметика и геометрия, като използвали кубчета LEGO.
Третата група била контролна. Участниците в нея учили по традиционната методика, използвали молив, лист, линия и познатите ученически пособия. Резултатите се оценявали след 6 седмици.
Те показали, че най-ефективна е стратегията, при която в обучението участва цялото тяло. Продуктивността на първата група се вдигнала със 7,6% от началото на обучението.
Успех имала и втората група доброволци.
Учените уточняват, че децата, които били включени в експеримента, по принцип били добри по математика и имали среден или по-висок от средния успех.
Мона Василева
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари